[-]
آخرین ارسالی ها
طرح ساختمان مسکونی با کانسپتی شبیه به جغد!
شروع کننده:areldecor آخرین ارسال توسط:areldecor پاسخ ها:0 معماری مشاهده:775 زمان:08-11-2017
قابل توجه دانشجویان کاربرد کامپیوتر معماری-نقشه کشی اجرایی عمران
شروع کننده:admin آخرین ارسال توسط:admin پاسخ ها:0 نقشه کشی و رسم فنی مشاهده:2085 زمان:18-12-2016
آدرس برخی کانال های تلگرامی ما
شروع کننده:admin آخرین ارسال توسط:admin پاسخ ها:2 مسایل مرتبط با سایت مشاهده:5477 زمان:13-10-2016
دستورالعمل بهسازي لرزه ای ساختمان های موجود-نشریه شماره 360
شروع کننده:admin آخرین ارسال توسط:admin پاسخ ها:0 آیین نامه های بارگذاری و مقاوم سازی لرزه ای مشاهده:2928 زمان:06-08-2016
مبانی مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ساختمان های موجود
شروع کننده:admin آخرین ارسال توسط:admin پاسخ ها:0 آیین نامه های بارگذاری و مقاوم سازی لرزه ای مشاهده:2967 زمان:06-08-2016
به زودی ثبت نام وبینار رایگان آموزش اتوکد آغاز می شود
شروع کننده:admin آخرین ارسال توسط:admin پاسخ ها:2 وبینار چیست؟-webinar مشاهده:6434 زمان:16-07-2016
دانلود سوالات آزمون کارشناس رسمی رشته راه و ساختمان (80 تا 93)
شروع کننده:poorya37 آخرین ارسال توسط:poorya37 پاسخ ها:0 آزمون ها مشاهده:4647 زمان:24-06-2016
درخواست مقاله
شروع کننده:admin آخرین ارسال توسط:9221150706 پاسخ ها:2 درخواست فايل براي دانلود مشاهده:8261 زمان:20-06-2016
سازه های lsf
شروع کننده:mohammmmad آخرین ارسال توسط:admin پاسخ ها:1 زلزله مشاهده:4007 زمان:25-05-2016
سازه های lsf
شروع کننده:mohammmmad آخرین ارسال توسط:mohammmmad پاسخ ها:0 مسائل تخصصی زلزله مشاهده:3058 زمان:17-05-2016
Plugin By Hamed




چاله اسانسور در safe 12
زمان کنونی: 25-05-2018, 01:57 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: amin
آخرین ارسال: admin
پاسخ: 4
بازدید: 11535

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چاله اسانسور در safe 12
24-12-2012, 01:31 AM
ارسال: #1
چاله اسانسور در safe 12
سلام
میخواستم بدونم چاله اسانسور در پی گسترده باید به صورت بازشو مدل شود یا نشود؟؟
و اینکه برای پیغام n/c زیر دیوار برشی باید چیکار کرد؟؟
و اینکه حداکثر ضخامت پی گسترده که اجرا میشه چه قدره؟؟
با تشکر
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
24-12-2012, 09:25 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 24-12-2012 09:26 PM، توسط admin.)
ارسال: #2
RE: چاله اسانسور در safe 12
سلام
- می توان چاله آسانسور را مدل به صورت بازشو ترسیم کرد و فقط در نقشه ها، ضخامت دال کف چاله را برابر با ضخامتی کمتر از پی در نظر گرفت. منتها دیوارهای آن مسلح بوده و ضخامت دال کف مانند یک دال با دو بار متمرکز دینامیکی در محل ستونهای شاسی آسانسور طراحی می شود.(برای 5 توقف و آسانسور 6 نفره ضخامت0.4 سانت)
- n/c برش پانج در زیر دیوار برشی طبیعی است و باید دستی کنترل نمود. یکی از علت های آن که کاملاً به مش بندی دیوار برشی تراز اول بستگی دارد و باعث ایجاد گره های کم یا زیاد در آن محل ها می گردد که باعث تداخل محیط بحرانی برای محاسبه برش پانج می شود.
- حداکثر ضخامت در کارهای معمول1.5 تا2 متر است اما بسته به پروژه و درنظرگرفتن یک سری تمهیدات، ضخامت بیشتر نیز اجرا می شود.
اگر مشکل حل نشد مطرح نمایید تا بیشتر راهنمایی شوید.

The expert doesn't think, the expert knows.
My duty is to know.
...::برای تشکر از ارسال این موضوع، از دکمه سپاس استفاده نمائید::...
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
27-12-2012, 12:01 AM (آخرین ویرایش در این ارسال: 27-12-2012 12:03 AM، توسط amin.)
ارسال: #3
RE: چاله اسانسور در safe 12
مهندس دکمه تشکر مشکل داره error میده
محاسبه دستی رو میشه با ذکر یک مثال که n/c داده بیان کنید طبق ابا
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
28-12-2012, 12:31 AM (آخرین ویرایش در این ارسال: 28-12-2012 12:33 AM، توسط admin.)
ارسال: #4
RE: چاله اسانسور در safe 12
(27-12-2012 12:01 AM)amin نوشته شده توسط:  مهندس دکمه تشکر مشکل داره error میده
محاسبه دستی رو میشه با ذکر یک مثال که n/c داده بیان کنید طبق ابا
سلامSmile
مهندس برای محاسبه برش پانچ به صورت دستی می توانید طبق توضیحات ذیل از روشی که در ادامه توضیح داده ام، استفاده نمایید:

توزيع تنش در محل بار هاي متمركز و نقاط تكيه گاهي دال هاي بتن آرمه بسيار پيچيده است. گسيختگي ناشي از برش منگنه اي(Punching Shear) حالت گسيختگي خاصي مي باشد كه توسط آيين نامه هاي مختلف پذيرفته شده است و يكي از متغير هاي كنترل كننده ضخامت پي مي باشد. در برنامه Safe پس از انجام عمليات طراحي مي توان مقادير برش پانچ (برش دو طرفه) را در محل ستون ها تكيه گاه ها و بار هاي متمركز بررسي نمود. روند كنترل برش پانچ ايجاد شده از تركيب بارگذاري بحرانی فرضی در ادامه آورده شده است. لازم به ذكر است كه توضيحات بر اساس آيين نامه ACI است. ساير آيين نامه ها نيز روند مشابهي را پيشنهاد مي كنند.
• ابتدا محيط و موقعيت مقطع بحراني متناظر ستون ها- تكيه گاه ها و يا بارهاي نقطه اي مشخص مي شود. برنامه اين موقعيت را به يكي از سه صورت داخلي لبه اي يا گوشه اي گزارش مي كند.اين محاسبه بر اساس حداقل سطح مقطع بحراني انجام مي شود. مطابق آيين نامه ACI محل مقطع بحراني در فاصله نصف ضخامت مؤثر دال از پيرامون ستون يا سرستون در نظر گرفته مي شود.
• براي هر يك از تركيبات بارگذاري عكس العمل هاي تكيه گاهي مربوط به ستون ها و تكيه گاه ها محاسبه مي شوند. نيروها و لنگر هاي مربوط به بار هاي متمركز نيز از مجموع بار هاي وارد شده بدست مي آيند.
• درصد لنگر انتقال يافته بواسطه خروج از مركزيت برش محاسبه مي شود.
• توزيع تنش برشي در مقطع بحراني بدست مي آيد.
• ظرفيت برشي مقطع محاسبه مي شود.
• در انتها نسبت تنش برشي موجود به ظرفيت تنش برشي مقطع بحراني براي تركيب بارگذاري بحراني بدست مي آيد. چنانچه اين نسبت بزرگتر از يك باشد گسيختگي برشي روي مي دهد. و مي بايست ضخامت پي و يا مقاومت فشاري بتن را افزايش داد. برنامه Safe نسبت برش خمشي كه يكي ديگر از عوامل تعيين ضخامت مي باشد را در مقاطع بحراني كنترل نمي كند البته در اغلب دال ها و پي هاي گسترده اين برش اهميت كمتري نسبت به برش پانچ دارد. وجود علامت N/C در ستون هاي گوشه و بعضي از ستون هاي داخلي نشان مي دهد كه نيروي برش پانچ مقدار زيادي بوده و نسبت تنش آن توسط برنامه قابل محاسبه نمي باشد و به صورت دستي بايد كنترل شود. بر اساس توضيحات فوق داريم:

بار بحرانی برابر 600 تن و ابعاد بیس پلیت 50*50
محاسبات در تصویر پیوست ارائه شده است. اگر سوالی بود در حد توان در خدمتم.


فایل (های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   

The expert doesn't think, the expert knows.
My duty is to know.
...::برای تشکر از ارسال این موضوع، از دکمه سپاس استفاده نمائید::...
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان